Opdrachtgever: Libema Funfactory
Safaripark Beekse Bergen is het enige park waarin de dieren leven in hun natuurlijke habitat met volop natuur en ruimte. Met de nieuwe campagne van de Beekse Bergen wordt ingespeeld op de pay-off ‘Afrika, gevaarlijk dichtbij!’. De merkessenties avontuur en vrijheid hebben voor een groot deel de uitgangspositie van de nieuwe campagne bepaald.
Opdracht:
Met 120 hectare Safaripark Beekse Bergen is dit het enige wildlife park in de Benelux met meer dan 1.400 dieren, waar je de Big Five op één dag kunt spotten per voet, boot, auto of bus. Verder zijn er diverse overnachtingen mogelijk; in het rangercamp, jungalow of de luxere Big Five safaritenten. Een van de uitdagingen voor de campagne was deze diversiteit zo goed mogelijk in beeld te brengen.
Uitvoering
Film Zuid is uitgenodigd voort ’n betaalde pitch. we hebben mogen tekenen voor concept en uitvoering.
We wilden de beleving van het weidse park zo dynamisch mogelijk in beeld brengen met een sterke focus op avontuur en vrijheid. Hyperlapse met transities is een beeldtaal die zich hier uitstekend voor leent. Dit gaf ons de mogelijkheid op een spannende manier te schakelen tussen de kleine momenten en de weidsheid van het park.
Previsual
Hiervoor heeft Film Zuid al in een vroeg stadium een previsual gemaakt.
Dit hielp ons enorm in het bepalen van de lengte en timing van de shots en de soorten transities. Daarnaast was het een prettige manier om de klant mee te nemen in het proces; Cruciale beslissingen konden al vroeg in het proces gemaakt worden waardoor de post-productie vlekkenloos is verlopen.
Impact
De campagne is sinds mei 2016 te zien op diverse landelijke televisiezenders en online.
Een week na lancering werd in radiobulletins afgeraden tijdens Hemelvaart naar het park te komen in verband met te grote drukte.